Feest!-workshops voor de basisschool

.
Nieuwe workshops die aansluiten bij het thema van de komende Kinderboekenweek:

Vlaggetjesslinger - foto: © Judy Elfferich

BOZE VLAGGETJES   voor groep 5 t/m 8
Voor mensen is feestvieren leuk, maar wat vinden dingen er eigenlijk van?
Eerst lezen we een gedicht over een boze vlaggetjesslinger.
Hoe vinden de kaarsjes het om te worden aangestoken en weer uitgeblazen?
Wat vindt je stoel ervan dat hij wordt versierd?
De kinderen kruipen in de huid van een ding. Ze schrijven een korte tekst
waarin ze dat ding aan het woord laten, en verwerken die in een cartoon.

JOUW ONJAARDAGSFEEST   voor groep 5 t/m 8
Je verjaardag is maar één keer per jaar.
Maar alle andere dagen kun je je onjaardag vieren.
Dat vertelt Wiggel Waggel aan Alice in Achter de spiegel (deel 2 van Alice in Wonderland).
Op welke dag willen de kinderen het liefst hun onjaardag vieren, en waarom?
Welk hapje en drankje past daarbij, en welk onjaardagsspel?
Daarover gaan we praten, schrijven en tekenen.

EXTRA:
De werkstukken kunnen worden opgehangen als vlaggetjesslinger, of gebundeld tot een ver‑/​onjaardags­kalender.

Meer schrijfworkshops
Stichting Schrijvers School Samenleving

2 thoughts on “Feest!-workshops voor de basisschool

  1. Wat leuk!!

    Weet je wat zo jammer is? Dat er maar zo weinig mensen in dit huis wonen. En dat de kinderen groot geworden zijn. Te groot voor mij.
    Ik lig hier maar te liggen. Ach ja, ik heb wel een leuk uitzicht zo uit het raam, maar hoe langer ik hier lig, hoe stoffiger ik word. Zeker met die haren van die poes. Ze heeft me pas ontdekt en vindt mij blijkbaar een lekkere zachte slaapplek.
    Ik wou dat er weer eens iemand jarig was. En dat ze zich mij dan zouden herinneren. Dan werd ik weer eens op een hoofd gezet en dan was het pas echt feest!

Reacties zijn gesloten.