♫ Slaapwandelaar

Vrouw in het venster
Ik weet niet wat het is, ik ben een slaapwandelaar
Als ik jouw stem maar hoor, val ik in slaap
Dan sta ik op en loop je achterna waar je maar gaat
Tot aan dat hoge venster waar die ladder onder staat

Ik zie je blanke boezem beschenen door de maan
Zo heeft een oude meester je ook al eens zien staan
Hij lijstte dat beeld voor me in

Ook al zeg jij: dagdromerij
Ik hoor bij jou en jij bij mij
Mijn meisje, mijn vriendin

Ik weet niet wat het is, ik ben een slaapwandelaar
Ik klim die ladder op in diepe slaap
Jouw kamer is de enige waar licht schijnt in de nacht
Jouw zachte stem vertelt me dat je boven op me wacht

Ik zie je tere hals in de zachte maneschijn
Daar leun je naar me over vanuit het raamkozijn
Een toonbeeld van liefde en trouw

Ook al zeg jij: doordraverij
Ik hoor bij jou en jij bij mij
Mijn minnares, mijn vrouw

[Geluid van brekend glas]

Dan schrik ik wakker, helemaal verdwaasd
Ik bungel aan je vensterbank en overal is glas
Beneden in de diepte ligt een ladder in het gras

Ik zie mezelf gevangen in onderbuurmans raam
Daar gaapt mijn eigen kop me verbaasd, verbijsterd aan
Zo gaat het nou iedere keer

Ik hoor je stem die zegt: Mijn God
Ik ga hier nog eens aan kapot
Het is die stalker weer

Ik weet niet wat het is, ik ben een slaapwandelaar
Als ik je stem maar hoor, val ik in slaap…

© Judy Elfferich